fbpx
Shotix helpt jou naar de top

Bekijk hier de veelgestelde vragen

Heb je een vraag of is er iets niet duidelijk? Geen probleem! Bekijk onze veelgestelde vragen, wellicht dat het antwoord hier tussen staat. Zo niet, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

Algemene vragen

Hoe moet ik mijn producten aanleveren?

Wanneer de bestelling geplaatst is, dien jij de artikelen op te sturen, het Track en Trace nummer ontvangen we graag via info@shotix.nl. Vanaf 100+ artikelen kunnen wij de artikelen op locatie op komen halen.

Kan ik voorkeur aangeven over hoe de foto’s worden gemaakt?

Dit kan uiteraard! Als je voorkeuren hebt, geef dit dan aan tijdens het bestellen. Onze fotografen zijn gespecialiseerd in het maken van E-commerce geoptimaliseerde productfoto’s en video’s, heb jij dus geen eigen ingeving? Dan zal de kwaliteit alsnog top zijn!

Zijn er eisen aan afmetingen en gewicht?

Op dit moment kunnen wij producten fotograferen van maximaal 80 X 80 X 80 cm (LxBxH) en met een maximaal gewicht van 30 kg. Grotere artikelen kunnen ook gefotografeerd worden, neem dan even contact met ons op voor een offerte op maat.

Verzending & verantwoordelijkheid

De klant is ten alle tijden verantwoordelijk voor de staat van de artikelen. Heb jij gevoelige producten? Breng deze dan langs, verstuur deze op een pallet, of neem contact op voor verzending met extra verzekering. Wanneer het product retour komt, open dan het pakket voordat de bezorger vertrekt, is er schade? Dan kan je het artikel weigeren en kunnen we inspraak maken op de verzekering. Neem jij het pakket aan, en is er toch schade? Dan kunnen we geen gebruik meer maken van de verzekering en ben jij zelf verantwoordelijk.

Wat als ik niet tevreden ben over de foto’s?

Simpel. Niet tevreden? 100% geld terug garantie. Wij staan achter de kwaliteit van ons werk en het leveren van kwaliteit staat bij ons voorop. *Uiteraard mag je de foto’s dan niet gebruiken.

Ik wil een foto van de verpakking, maar hebt dit niet besteld

Dit kan gebeuren! Geef jij dit aan voordat de artikelen bij ons aankomen dan kan dit alsnog voor het tarief van de calculator. Geef jij dit aan na de fotoshoot, dan telt het als nieuw artikel en dien je de minimale prijs van een fotoshoot te betalen. Dit komt omdat de meeste tijd zit in het klaarmaken en positioneren van het artikel.

Wat als ik geen voorkeur voor mijn foto’s aangeef?

Dit is geen probleem! Onze fotografen maken dan zelf een inschatting, zij zetten enorm veel artikelen per dag op de foto en hebben dus een goed beeld. *Let op, heb je achteraf toch wensen, over hoe het artikel om moet, of bepaalde hoeken? Dan worden er extra kosten in rekening gebracht omdat het artikel opnieuw op de foto moet.

Als ik bestel via de calculator, wat van soort foto’s kan ik dan verwachten?

De prijzen in de calculator zijn gebaseerd op as-it-is fotografie. Dit betekend dat wij het artikel uitpakken, en op de foto zetten in onze fotostudio. De foto’s zullen uit verschillende hoeken gemaakt worden. Verkoop jij een koffiezet apparaat, en wil jij dat per foto er iets met het product gebeurt, zoals een kopje toevoegen aan de foto, of de klep voor de bonen openen, dan valt dit onder maatwerk.

Vragen over onze diensten

Ik heb met spoed product foto’s nodig, wat is de snelst mogelijke levertijd?

De gemiddelde levertijd is 4 werkdagen, mocht je de foto’s sneller nodig hebben dan kan dit in overleg. Via de calculator kan je makkelijk een andere levertijd selecteren.

Met spoed kunnen wij jouw foto’s na ontvangst van de producten zelfs al binnen 75 minuten opgestuurd hebben!

Kunnen jullie infographics maken?

Ook voor infographics ben jij bij Shotix aan het juiste adres. Dit gaat om maatwerk, stuur een mail naar info@shotix.nl of neem contact op via de chatfunctie voor meer informatie.

Kunnen jullie sfeerfoto’s maken van mijn producten

Ja, wij kunnen ook sfeerfoto’s maken, echter neemt dit wat meer tijd in beslag. Voordat wij sfeerfoto’s maken gaan wij eerst in gesprek met jou om de wensen te bespreken, hierna ontvang jij een offerte op maat.

Mijn product dient opgebouwd te worden, wat nu?

Wanneer een SKU uit meer dan 2 componenten bestaat zal ons team dit product in elkaar zetten. Het tarief dat hiervoor gerekend wordt is 60,- per uur. Het is hierom belangrijk om dit aan te geven, of het artikel zelf in elkaar te zetten. Kleine handelingen worden niet in rekening gebracht.

Mijn SKU bestaat uit verschillende compartimenten, telt dit als 1 artikel?

Ieder artikel dat wij apart op de foto moeten zetten telt als 1 product, verkoop jij dus een set en moeten alle artikelen individueel op de foto gezet worden dan telt dit als meerdere artikelen. Dit omdat onze fotograaf de zelfde tijd kwijt is aan 6 aparte artikelen als 1 artikel met 6 compartimenten die op de foto moeten. Voor artikelen met verschillende compartimenten rekenen wij 50% van de totaal prijs per compartiment.

Vragen over auteursrechten

Hoe zit het met auteursrechten?

De auteursrechten kunnen in overleg met een akte overgedragen worden.

Hoe werkt jullie juridische bescherming?

Voor slechts 10,- per maand zetten wij jouw foto’s in onze database, deze zoekt automatisch het hele internet af. Wanneer er een hit gevonden is zien, wij dat iemand anders dan jij de gemaakte foto’s gebruikt, terwijl dit mag niet. Wij lossen dit op met onze jurist, zodat de tegenpartij de foto’s offline haalt.

Ideaal voor verkopers op Bol.com of Amazon!

Het is belangrijk dat wanneer jij deze service gebruikt, je geen contact op neemt met de partij wie de foto’s gebruikt! Mocht het namelijk zover komen dat onze jurist een rechtszaak aanspant kan dit nadelig zijn.

Wij zullen alle kosten dekken en zorgen dat de foto’s niet langer door de desbetreffende partij gebruikt worden.

Wat als ik zie dat iemand mijn foto’s gebruikt?

In dat geval kan je mailen naar info@shotix.nl met alle data die jij hebt kunnen vinden over de ‘’indringer’’ met een print screen & link waar de foto’s gebruikt worden.

Onze jurist zal dit verder voor jou oppakken en helemaal afhandelen

Vragen over affiliatie

Krijg ik korting als ik een ander bedrijf reffer?

Ja, wanneer jij een ander bedrijf naar onze website stuurt en zij plaatsen een bestelling, dan krijg jij 20% van het totaalbedrag op jouw rekening gestort

Ik wil jullie service uitproberen

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen, maar ben je nog onzeker over de kwaliteit? Stuur dan vrijblijvend jouw artikel op, je ontvang gratis 2 foto’s van het artikel! Zo kun je onze service vrijblijvend uitproberen!

Super snel prachtige productfoto’s

Aan de slag!