Algemene vragen
Hoe moet ik mijn producten aanleveren?
Wanneer de bestelling geplaatst is, dien jij de artikelen op te sturen, het Track en Trace nummer ontvangen we graag via [email protected]. Vanaf 100+ artikelen kunnen wij de artikelen op locatie op komen halen.
Kan ik voorkeur aangeven over hoe de foto’s worden gemaakt?
Dit kan uiteraard! Als je voorkeuren hebt, geef dit dan aan tijdens het bestellen. Onze fotografen zijn gespecialiseerd in het maken van E-commerce geoptimaliseerde productfoto’s en video’s, heb jij dus geen eigen ingeving? Dan zal de kwaliteit alsnog top zijn!
Zijn er eisen aan afmetingen en gewicht?
Op dit moment kunnen wij producten fotograferen van maximaal 120 X 120 X 120 cm (LxBxH) en met een maximaal gewicht van 40 kg. Grotere artikelen kunnen ook gefotografeerd worden, neem dan even contact met ons op voor een offerte op maat.
Verzending & verantwoordelijkheid
De klant is ten alle tijden verantwoordelijk voor de staat van de artikelen. Heb jij gevoelige producten? Breng deze dan langs, verstuur deze op een pallet, of neem contact op voor verzending met extra verzekering. Wanneer het product retour komt, open dan het pakket voordat de bezorger vertrekt, is er schade? Dan kan je het artikel weigeren en kunnen we inspraak maken op de verzekering. Neem jij het pakket aan, en is er toch schade? Dan kunnen we geen gebruik meer maken van de verzekering en ben jij zelf verantwoordelijk.
Wat als ik niet tevreden ben over de foto’s?
Simpel. Niet tevreden? 100% geld terug garantie. Wij staan achter de kwaliteit van ons werk en het leveren van kwaliteit staat bij ons voorop. *Uiteraard mag je de foto’s dan niet gebruiken.
Ik wil een foto van de verpakking, maar hebt dit niet besteld
Dit kan gebeuren! Geef jij dit aan voordat de artikelen bij ons aankomen dan kan dit alsnog voor het tarief van de calculator. Geef jij dit aan na de fotoshoot, dan telt het als nieuw artikel en dien je de minimale prijs van een fotoshoot te betalen. Dit komt omdat de meeste tijd zit in het klaarmaken en positioneren van het artikel.
Wat als ik geen voorkeur voor mijn foto’s aangeef?
Dit is geen probleem! Onze fotografen maken dan zelf een inschatting, zij zetten enorm veel artikelen per dag op de foto en hebben dus een goed beeld. *Let op, heb je achteraf toch wensen, over hoe het artikel om moet, of bepaalde hoeken? Dan worden er extra kosten in rekening gebracht omdat het artikel opnieuw op de foto moet.
Als ik bestel via de calculator, wat van soort foto’s kan ik dan verwachten?
De prijzen in de calculator zijn gebaseerd op as-it-is fotografie. Dit betekend dat wij het artikel uitpakken, en op de foto zetten in onze fotostudio. De foto’s zullen uit verschillende hoeken gemaakt worden. Verkoop jij een koffiezet apparaat, en wil jij dat per foto er iets met het product gebeurt, zoals een kopje toevoegen aan de foto, of de klep voor de bonen openen, dan valt dit onder maatwerk.
Vragen over onze diensten
Ik heb met spoed product foto’s nodig, wat is de snelst mogelijke levertijd?
De gemiddelde levertijd is 6 werkdagen, mocht je de foto’s sneller nodig hebben dan kan dit in overleg. Via de calculator kan je makkelijk een andere levertijd selecteren.
Met spoed kunnen wij jouw foto’s na ontvangst van de producten zelfs al binnen 75 minuten opgestuurd hebben!
Kunnen jullie infographics maken?
Ook voor infographics ben jij bij Shotix aan het juiste adres. Dit gaat om maatwerk, stuur een mail naar [email protected] of neem contact op via de chatfunctie voor meer informatie.
Kunnen jullie sfeerfoto’s maken van mijn producten
Ja, wij kunnen ook sfeerfoto’s maken, echter neemt dit wat meer tijd in beslag. Voordat wij sfeerfoto’s maken gaan wij eerst in gesprek met jou om de wensen te bespreken, hierna ontvang jij een offerte op maat.
Mijn product dient opgebouwd te worden, wat nu?
Wanneer een SKU uit meer dan 2 componenten bestaat zal ons team dit product in elkaar zetten. Het tarief dat hiervoor gerekend wordt verschil per per product. Het is hierom belangrijk om dit aan te geven, of het artikel zelf in elkaar te zetten. Neem hiervoor contact met ons op.
Hoeveel revisies heb ik?
We bieden geen gratis revisies aan. Zodra een product is gefotografeerd en geleverd, is de order definitief gesloten. Heb je specifieke wensen? Zorg er dan voor dat je deze vooraf duidelijk bespreekt!
Welke bestanden zitten er bij de oplevering van mijn bestelling?
Bij de oplevering van uw bestelling worden de volgende bestanden geleverd:
Content met een transparante achtergrond: PNG of JPG
Infographics: JPG
Render bestanden: MP4 video’s
Aanpasbare bestanden worden geleverd tegen een meerprijs: Photoshop (PSD), Illustrator (AI), InDesign (INDD), CorelDRAW (CDR), Sketch (SKETCH), Blendr (BLEND)
Werkbestanden worden niet geleverd zonder meerprijs.
Mijn SKU bestaat uit verschillende compartimenten, telt dit als 1 artikel?
Ieder artikel dat wij apart op de foto moeten zetten telt als 1 product, verkoop jij dus een set en moeten alle artikelen individueel op de foto gezet worden dan telt dit als meerdere artikelen. Dit omdat onze fotograaf de zelfde tijd kwijt is aan 6 aparte artikelen als 1 artikel met 6 compartimenten die op de foto moeten. Voor artikelen met verschillende compartimenten rekenen wij 50% van de totaal prijs per compartiment.
Hoe werkt het betaal process?
Bij het bestellen van een spinner of productfoto’s via de calculator dient het volledige bedrag vooraf te worden voldaan. Heb je een maatwerkofferte ontvangen, bijvoorbeeld voor een lifestyle shoot of een render video, dan is een aanbetaling mogelijk vanaf orders boven de €2500,- . Het resterende bedrag dient binnen 3 werkdagen na de eerste oplevering te worden voldaan, ook als er nog aanpassingen plaatsvinden.
Kunnen jullie mijn bestanden opslaan?
Indien je wilt dat wij de bestanden van jouw bestelling bewaren dan kan je gebruik maken van ons Cloud systeem. De kosten hiervan zijn 12,- per maand, je krijgt 24/7 toegang tot een eigen cloud met de bestellingen. Indien je hier interesse in hebt dient dit in het bestelveld of de mail aangegeven te worden. * Dit is niet altijd mogelijk met terugwerkende kracht.
Vragen over auteursrechten
Hoe zit het met auteursrechten?
De auteursrechten kunnen in overleg met een akte overgedragen worden.
Hoe werkt jullie juridische bescherming?
Voor slechts 18,- per maand zetten wij jouw foto’s in onze database, deze zoekt automatisch het hele internet af. Wanneer er een hit gevonden is zien, wij dat iemand anders dan jij de gemaakte foto’s gebruikt, terwijl dit mag niet. Wij lossen dit op met onze jurist, zodat de tegenpartij de foto’s offline haalt.
Ideaal voor verkopers op Bol.com of Amazon!
Het is belangrijk dat wanneer jij deze service gebruikt, je geen contact op neemt met de partij wie de foto’s gebruikt! Mocht het namelijk zover komen dat onze jurist een rechtszaak aanspant kan dit nadelig zijn.
Wij zullen alle kosten dekken en zorgen dat de foto’s niet langer door de desbetreffende partij gebruikt worden.
Wat als ik zie dat iemand mijn foto’s of content gebruikt?
In dat geval kan je mailen naar [email protected] met alle data die jij hebt kunnen vinden over de ‘’indringer’’ met een print screen & link waar de foto’s gebruikt worden.
Onze jurist zal dit verder voor jou oppakken en helemaal afhandelen
Vragen over affiliatie
Krijg ik korting als ik een ander bedrijf reffer?
Ja, wanneer jij een ander bedrijf naar onze website stuurt en zij plaatsen een bestelling, dan krijg jij 15% van het totaalbedrag op als korting op jouw volgende bestelling. De samenwerking dient doorgegeven te zijn voordat de nieuwe partij contact opneemt met Shotix. *Voor verdere voorwaarden kunt u contact opnemen.